I dag relanceres Dplay som discovery+

5 januar 2021

I dag, tirsdag den 5. januar, relanceres Discoverys streamingtjeneste Dplay som discovery+. Her får danske seere adgang til den bedste underholdning fra virkelighedens verden i form af endnu mere originalt danskproduceret indhold, de største sportsøjeblikke, et omfattende bibliotek af store discovery+ Originals formater samt BBCs største naturserier.

Det, som danskerne kender som streamingtjenesten Dplay, relanceres i dag som discovery+. Det sker som led i en større global lancering af streamingtjenesten, som Discovery Inc. løftede sløret for i begyndelsen af december 2020. Navnet er nyt og målene ambitiøse: discovery+ skal være verdens førende streamingtjeneste indenfor underholdning fra den virkelig verden. Danskerne vil stadig kunne finde alt den underholdning, de kender fra Dplay, og kan samtidig glæde sig til endnu mere originalt indhold i fremtiden.

Discovery+ har en række markante formater og rettigheder inden for reality, true crime og sport, og den solide base vil Discovery Networks Danmark bygge videre på i 2021. I løbet af den kommende måned venter premierer på eksempelvis ’Den Kongelige Livgarde’ (sæson 2), ’Forbrydelser der rystede Danmark’ (sæson 3), ’Livet efter Singletown’, ’Efter Ex’ (sæson 5), ’The Olsens’ (sæson 3) og helt nye programserier som ’Jaget vildt: Kendte på flugt’ og ’Stjerner i Trøjen’. ´

Også på sportsfronten er der meget at glæde sig til, hvor der allerede i årets første måneder diskes op med Australian Open, Superliga, Europa League, FA Cup og Carabao Cup og selvfølgelig hele tre landsholdskampe i marts måned.

Dagens relanceringen af discovery+ sker på tværs af hele Norden. Udover det stærke lokale indhold og sportsrettigheder, som alle de nordiske lande har, kan discovery+ bryste sig af et omfattende arkiv af indhold fra hele verden, herunder verdenskendte formater som ’The Deadliest Catch’, ’Gold Rush’, ’Dr. Pimple Popper’, ’90 Days Fiancé’ og ’Wheeler Dealers’. For de danske seere bliver det nu også muligt at se nogle af BBCs største naturdokumentarer, som alle er tilgængelige via discovery+.

- Jeg er stolt af at vi nu kan give vores brugere et helt nyt look og endnu mere underholdning på vores streamingtjeneste, som for eksempel nye programmer som ’Jaget vildt: Kendte på flugt’ og ’Stjerner i trøjen, en helt ny sæson af ’Over Atlanten’, BBCs naturdokumentarer og De Olympiske Lege i Tokyo til sommer. Alle vores brugere vil have adgang til de samme fantastiske serier, dokumentarer, sport og kanaler som de havde før, og i løbet af året vil vi tilbyde endnu flere enestående seeroplevelser og også lægge mere af vores sportsindhold over til discovery+, siger Nicklas Norrby, CEO for Discovery i Norden.

Et 2021 med masser at glæde sig til

Resten af året på discovery+ bliver er overflødighedshorn af programpremierer på både nye og velkendte programmer samt de allerstørste sportsøjeblikke.  Forude venter intet mindre end 10 landsholdskampe, Giro D’ Italia, Tour de France, Grand Slams og selvfølgelig de Olympiske Lege i Tokyo, hvor discovery+ bliver stedet, hvor man kan se hver medalje og hver atlet live og on demand.

Sportsseerne kan udover et forrygende sportsår også se frem til en prisreduktion. Prisen på ’Sport & Underholdning’ sænkes nemlig til 149 kr./måned (før 179 kr./måned) for både nye og eksisterende kunder. Prisen på ’Underholdning’-abonnementet ændres ikke og vil fortsat være 99 kr./måned.

2021 bliver også året, hvor man på discovery+ kan opleve blandt andre tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen i tredje sæson af ’Over Atlanten’. Der kommer en ny sæson af det populære realityformat ’Ex on the Beach’, og i løbet af sommeren løftes sløret for en helt ny realitysatsning på discovery+.

Derudover vender kendisreportagerne ’Bendtner & Philine’ og ’Remee & Mathilde’ og ’Bare Elvira’ også retur med spritnye sæsoner.  Heller ikke på krimifronten er der skruet ned for ambitionerne. I begyndelsen af februar blænder discovery+ op for en danskproduceret true-crime serie, som dykker ned i en af de største internationale kriminalgåder i nyere tid.

Seerne på discovery+ kan også se frem til adskillige danske fiktionsserier, hvor den første forventes at ramme streamingtjenesten i efteråret 2021.

Den globale lancering af discovery+ er sket på tværs af 25 nøglemarkeder herunder det nordiske marked, Italien, Holland og Spanien. Discovery+ vil også blive lanceret på de latinamerikanske markeder, herunder en allerede planlagt lancering i Brasilien og i dele af Asien.

Udover lanceringen af discovery+ kan Discovery, Inc. også offentliggøre et nyt mangeårigt samarbejde med den britiske telegigant Vodafone. Den sikrer, at discovery+ kommer ud til Vodafones kunder på tværs af 12 europæiske markeder i op til 100 millioner hjem. Udrulningen af den nye aftale sker i løbet af 2021 og 2022. Den nye aftale gælder for tv-, bredbånd- og mobil-abonnenter.

Lena Bøgild Willard

Kommunikations- og PR-chef