Discovery tager skarp afstand fra vold mod YouSee-ansat

12 november 2019 - Sidst opdateret 7 maj 2020

Discovery Networks Danmark er rystet over nyheden om, at en medarbejder hos YouSee er blevet slået ned på vej til arbejde. Det er helt uacceptabelt at overfalde en tilfældig YouSee medarbejder, lyder det fra ledelsen.

Oplysningen om at en YouSee-medarbejder er blevet slået ned på vej på arbejde ryster ledelsen hos Discovery Networks Danmark. Der er i medieomtalen stillet spørgsmålstegn ved, om denne episode kan kobles sammen med den Discoverys igangværende konflikt med selskabet. Dette tager Discovery i givet fald skarp afstand fra.

- Konflikten mellem Discovery og YouSee er rent forretningsmæssigt anliggende og ingen medarbejdere hos hverken os eller YouSee skal frygte for at passe deres job. Vi tager skarp afstand fra denne form for opførsel. Uanset årsag, er det helt uacceptabelt at lade sin vrede gå ud over en tilfældig medarbejder, siger direktør hos Discovery Networks Danmark, Christian Kemp og fortsætter:

- Vi ønsker den ansatte hos YouSee god bedring, og håber at vedkommende snart er klar til at passe sit arbejde igen.

Det vides i øjeblikket ikke, hvorfor den ansatte hos YouSee blev slået ned, men uanset om det har noget med YouSee-sagen at gøre, er vold aldrig løsningen.

Lena Bøgild Willard

Kommunikations- og PR-chef